Tuesday, March 15, 2011

skim Rumah PertamaKu..

salam kepade pembace...

aku tertarik nk story moley pasal skim ni..erm skim ni baru dilancarkan oleh PM kite pade 8 Mac 2011 bertujuan untuk membantu golongan muda yang berpendapatan kurang drpd RM3000.00 sebulan.. Skim ni merupakan kerjasama antara kerajaan, syarikat Cagamas Sdn.Bhd..dan institusi kewangan terpilih....

aku nk share sbbnye masih ramai golongan muda n rakan2 aku xtau pasal skim ni...so aku nk share le ape yg patut...

1. Berumur 35 tahun ke bawah..dan sudah bekerja..pay slip 6 bukan diperlukan..

2. peminjam akan dpt meminjam loan sebanyak 100% dari institusi kewangan berkenaan...so, deposit bayaran balik tempoh 30 tahun...so phak cagamas ni yg akan dahulukan pembayaran deposit sebanyak 20% daripada harga asal rumah tersebut...

3. Gaji RM3000 ke bawah sebulan....erm so sape yg xcukup tu pegila mohon yerk...rebut peluang ni...

4. harge rumah dari RM100k-220k...tapy hari ni punye utusan..yg Khairy Jamaluddin a.k.a KJ mintak kerajaan naikkan harga rumah smpi RM300k...sbbnye rumah area KL kalau kurang 300k xselesa...bgus KJ...

5. So..aku sarankan u all bace la dulu ape syarat2 lain yg dye nak..erm aku leh share sikit jerk..zaman moden ni klick je nk dptkan maklumat..erm kene la rajin2 yerk depa kat luar sane...

k..ni aku bg link ..bace la..huhu...:

http://utusan-malaysia-online.com/najib-lancer-skim-rumah-pertamaku-bantu-golongan-muda-milik-rumah

http://malaysiahousingloan.net/tag/skim-rumah-pertama/

http://www.cagamas.com.my/caga-docs/pictures/evolusi.pdf


www.pemudaumno.org.my

so ...u all bce link kat atas tu...ni info aku nk share..u all boleh la "riki" rumah yg harge related yg kerajaan bg..huhu...tgok lor besar mane n area mane u all leh duduk...ni pameran hartanah kat mivdalley...keternagan lanjut: http://www.rehda.com/




rebutlah peluang ni u all org2 mude....bagus tindakan kerajaan utk jangka masa depan  bg golongan muda...u all yg perasan diri mude tu sllu lah kene explore maklumat..ade yg kite xtau ...walhal byk peluang..huhu...tc...

see there,,,,,,,,,tatatata

2 comments:

germ_mites said...

syg ko la cik net,,,thanxs 4 da info

PutRy FaRa said...

ok dear..sharing is caring..ko crik umah jgk ke